Wednesday, September 10, 2008

KENANGAN DI CAPETOWN


Capepoint. 200km dari sini berlakunya pertemuan lautan panas dan lautan sejuk seperti yang diceritakan dalan al-Quranul Karim








Penguin di Boulder Beach. Mereka terkedek-kedek larikan diri sebaik sahaja nampak alien seperti kami. Kemudian mereka intai kami dari celah batu! Bro H telah berusaha mengambil foto mereka. Jauh juga bro H kejar mereka!Angin yang bertiup kencang telah menghantar pasir ke mata kami. erisya hargai usaha bro H. Shukran bro H!






False Bay. Pemandangan dalam perjalanan ke Cape Point. Pelancung MESTI ikuti Coastal Tour. Tak terkata betapa indahnya pemandangan ciptaan Tuhan!




Simon's Town. Kita boleh beli produk mutiara di sini.






Muzium Hamba Abdi di pusat bandar capetown. Disinilah tersimpannya sejaran hamba abdi yang dibawa dari Makasar dan Melaka, iaitu nenek moyang kaum melayu di sana yang dicoleh oleh para penjajah






Sebahagian dari Tapak Kaki Hawa dipandang dari Table Mountain




2 comments:

  1. Pastinya pemandangan Di Cape Pointlah yang paling cantik kerana berlakunya pertembungan Lautan Panas dan Lautan Sejuk.

    ReplyDelete
  2. kak sakura, letak sikit jer gambo yang ada buat beri semangat untuk kak sakura nikmati sendiri keindahan Capetown. Di sana ada hotel orang malaysia, Hotel Raya. Kawan erisya kerja di sana, bolehlah tolong kak sakura booking hotel nanti.

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi singgah