Saturday, November 29, 2008

KENDURI


Jam 11 malam. Baru tiba dari PP. Perjalanan yang memenatkan tapi erisya rasa puas kerana telah menghadiri majlis perkahwinan seseorang yang sangat dekat di hati erisya. Kisah cinta tragisnya pernah erisya catatkan di n3 yang terdahulu. Syukur akhirnya telah ketemu jodoh yang telah ditetapkan Allah sejak azali.

Hujan lebat tanpa henti sejak pagi buat kami sekeluarga lewat ke majlis. Namun, itulah hikmahnya. Tanpa diduga erisya telah bertemu H teman baik yang telah lama tak berjumpa. Pertemuan di R n R ketika pulang ke PP dulu tidak dapat menghilangkan rindu di hati. Syukur....kami bertemu lagi!

Majlis berlangsung secara sederhana namun meriah! Seperti erisya dulu, tiada majlis persandingan. Erisya terperanjat bila melihat wajah pengantin lelaki....saling tak tumpah wajah bapa sedara teman erisya (versi muda) ! Itulah jodoh! Hati erisya turut berbunga melihat wajah bahagia pasangan pengantin. Namun, hati erisya lebih tersentuh bila terpandang wajah bapa pangantin perempuan....dari kejauhan matanya merenung lama ke wajah anakanda .....dengan bibir terukir senyuman puas!

5 comments:

  1. Mudah-mudahan pasangan pengantin baru akan berbahagia sehingga ke akhir hayat..

    ReplyDelete
  2. salam anaknada,

    Itulah ukiran dam ekspersi wajah kepuasan dan kegembiraan seorang ayah. Gembira yang anaknya bertemu jodoh dan jauh di sanubarinya mendoakan anaknya akan bahagia dan jodoh berpanjangan.

    Walau uncle belum terima menantu tetapi perasaan gembira dan amat bersyukur apabila mana-mana anak buah diijab kabulkan. Kadang-kadang menitiskan iar mata gembira.

    Begitu jugalah perasaan seorang bapa apabila anak-anak mendapat kejayaan.

    ReplyDelete
  3. kepada pengantin.bapa pengantin.orang yg tgk pengantin....semuga semua rancangan tuhan di hujungnya membuatkan semua orang puas dengan rencanaNya......selamat berhari minggu.

    ReplyDelete
  4. wajah puas bapa kerana telah menyerahkan tugas pada suami yang insyallah akan membimbing anaknya...moga pengantin ini akan menambahkan golongan umat muhammad yang turut perintah ALLAH

    ReplyDelete
  5. Terima kasih Tirana, Jinggo, Uncle dan PJM atas doanya. Nanti bila uncle terima menantu jgn lupa kami ye :)

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi singgah