Thursday, October 23, 2008

NIKKO, JEPUN







Kali ini erisya paparkan foto pemandangan musim luruh di Nikko, Jepun. Foto ini dirakam oleh anak dara S yang baru berusia 13 tahun. Wahhh Kecil-kecil dah pandai menghargai alam ciptaan Tuhan..bolehlah geng ngan aunty nanti !


Untuk maklumat lanjut, sudi-sudilah layari


Erisya juga sukakan pemandangan musim luruh. Semasa di Tokyo dulu, musim luruh baru nak bermula. Tak semua dedaun bertukar warna..masa tu brrrrrr ..sejuk betul. ..nasib baiklah H menghadiahkan jaket tebal..kalau tak..pasti lari malam ke Okinawa! Tak tahan sejuk!
Sebetulnya erisya tidak begitu sihat ketika itu. Batuk tak berhenti. Puas ke klinik dan hospital namun semua ubat tak serasi. Malah H telah memberi ubat yang dibawanya dari Indonesia...habis sebotol, tak sembuh juga. Hampir saja erisya menarik diri dari rombongan ke Tokyo/Kyoto. Syukur, erisya akur dengan pujukan mereka..kalau tidak, tak dapatlah erisya ke Disneyland!


p/s: teringat lagi betapa terperanjatnya erisya bila membaca arahan di botol ubat: "minum satu senduk " ..haaaa? satu senduk? rupanya senduk = sudu dalam bahasa kita hehehe. Syukur mempunyai adik yang prihatin di sana..meski bukan satu negara!

2 comments:

  1. Salam membalas kunjungan... :D

    Cecantik gambar dalam blog nih... :D Damai je rase... :D

    ReplyDelete
  2. tima kasih syah shah...ada gambar amik sendiri, ada dari internet..ada gak ihsan dari kengkawan huhuhu

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi singgah