Sunday, October 12, 2008

PHYTON

video

Video seekor ular sawa yang sangat panjang. Cuba cari kepalanya jika boleh!

Video ni dihantar oleh adik bujang erisya. Bukannya dia tak tahu erisya geli lihat ular! Tapi itulah kan, bila tahu kelemahan kita, lagi ramailah yang nak mengusik!

Teringat ketika tinggal di PP dulu. Erisya tinggal di kuarters kerajaan. Suatu hari ramai apek dan nyonya berkerumun di tepi longkang besar. Erisya tanya kepada salah seorang yang berkerumun, "a i , mereka tengok apa ya?"

Nyonya tu jawab, "ular ada kaki!"

Ish! dahsyat tuh! Ular ada kaki! Erisya pun dengan bersemangatnya turut serta dalam kumpulan tu nak melihat ular ada kaki.

Rupa-rupanya seekor biawak yang sangat besar tersangkut kat longkang tuh! alahai! biawak rupanya. Tapi bila diteliti, memanglah rupa biawak tu macam ular, cuma berkaki empat sahaja. Tak tahulah, mungkin jika diterjemah bahasa Hokkien ke Bahasa Malaysia, biawak menjadi "ular ada kaki"!

Hmm..buat penat jer erisya berkerumun sama!

2 comments:

  1. Wow , begitu banyak yang ditulis ye erisya . Sedap baca - maklumlah bahasa sasterawan cum pegawai sains. Ada keseimbangan. Cintan cintun pun tahap internasional gak ye ? Huh !musti cun melecun Mak cik ni...hehehe.

    ReplyDelete
  2. penggali kubur,
    nak buek camno...selera antarabangsa hehehe

    p/s: nak tinggal komen kat blog PK tapi naper tak ada kotak komen?

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi singgah