Saturday, October 4, 2008

Di pagi raya , erisya terima sms ucapan salam aidil fitri dari abang erisya. Abang turut selitkan renungan menjelang aidil fitri. (dia tahu adiknya ini perlu selalu diberi peringatan). Berkenaan seorang tabiin bernama Hasan Basri yang ditanya apakah rahsia zuhudnya di dunia ini, jawab Hasan Basri:

Aku tahu rezekiku tidak akan diambil orang lain; kerana itulah hatiku sentiasa tenang

Aku tahu amalku tidak akan dikerjakan orang lain; kerana itulah aku sibuk mengerjakannya

Aku tahu Allah taala sentiasa memperhatikanku, kerana itulah aku malu jika Allah melihatku sedang dalam maksiat

Dan aku tahu pasti kematian itu menungguku; kerana itulah aku sentiasa menambah bekal untuk hari pertemuanku dengan Allah Azzawajalla.



No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi singgah