Sunday, October 19, 2008

TEMAN LAMA

Beberapa hari dulu, tanpa diduga erisya terima panggilan telefon seorang teman lama ketika bekerja di minden dulu iaitu 'Datuk' DMM (harap benar-benar dapat datukship dari kerajaan negeri kelahirannya...alah..SRK pun boleh dapat!).

Mendengar kejayaan-kejayaannya, erisya tumpang gembira. Namun, ada juga sekelumit rasa rendah diri. Maklum, pencapaian karier erisya tidaklah sehebatnya. Jujur, bagi erisya kejayaan 'datuk' harus dijadikan contoh. Seorang anak kampung serba kekurangan yang berjaya menempa nama dalam dunia sains. 'Datuk' yang erisya kenali dulu adalah seorang yang 'softspoken', merendah diri, sentiasa menghulur bantuan bila diperlukan..singkat kata baik orangnya! err terlupa pula..dia juga menjadi buruan gadis-gadis. Tak larat telinga erisya dengar cerita para gadis tersebut tentang 'datuk'....bukan sebal, bukan cemburu tapi erisya kasihan kerana erisya tahu, hati 'datuk' telahpun dimiliki. Gadis cun yang telah berjaya mencuri hati 'datuk' adalah teman baik erisya juga. Banyaklah kisah suka-duka mereka berdua yang erisya kongsi bersama. [ooopps! 'datuk' jangan bimbang, erisya TAK paparkan kisah kalian berdua di sini tanpa restu empunya diri..nanti kena saman lak! ].

Walau apapun, Erisya harap, 'datuk' masih lagi insan yang erisya kenali dulu..dan erisya benar-benar gembira dengan pengalaman yang kita bertiga kongsi dulu. Semoga, saat indah akan berulang lagi!

4 comments:

  1. peh rugi tu... klu tak dah bleh jadi datin erisya....

    ;-)

    ReplyDelete
  2. hahaha kelakarlah sdr pendekar ni! tapi..datin erisya..sedap gak ya!

    ReplyDelete
  3. Hi Erisya, very interesting about Datuk.
    You keep well and have a nice day, Lee.

    ReplyDelete
  4. Hi lee...eh! what a surprise! Keep well and enjoy your day, Lee :)

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi singgah