Sunday, December 7, 2008

SAHABAT

Erisya baru terima SMS dari seseorang yang amat erisya rindui. Pertemuan singkat di rumah kenduri tidak hilangkan rasa rindu bertahun! Hajar menulis,


" SOMETIMES ALLAH BREAKS OUR SPIRIT TO SAVE OUR SOUL.
HE BREAKS OUR HEART TO MAKE US WHOLE.
HE SENDS US PAIN SO WE CAN BE STRONGER.
HE SENDS US FAILURE SO WE CAN BE HUMBLE.
HE SENDS US ILLNESS SO WE CAN TAKE CARE OF OURSELVES.
SOMETIMES ALLAH TAKES EVERYTHING AWAY FROM US,
SO WE CAN LEARN THE VALUE OF EVERYTHING HE GAVE US.
ALLAH IS GREAT! SALAM AIDIL ADHA..."
Selain dari sms dari Hajar, erisya juga gembira kerana dapat berita dari Hend. Dia bakal bergelar bapa! Erisya berkira2...rasanya sekitar juni kami bisa ke Jakarta...sebetulnya, dah banyak kali perjalanan erisya ke Jakarta dibatalkan. Ntah naper banyak betul aral ! Meski pernah dapat 2 voucher percuma dari Garuda....tak sampai juga. Kemudian berpakat2 ngan sahabat baik untuk jalan2 ke sana...tak sampai juga. Harap2 kalini hasrat erisya nak ke sana bersama keluarga akan tercapai!
'Adik' erisya yang seorang tuh jenis tak suka nak nyusahkan erisya. Pernah dulu ketika masih di Jerman, erisya pinta alamat sebab nak kirim kuih raya. Dia tak mahu beri sebab takut nyusahkan erisya katanya. Kemudian, bila erisya mahu ke sana untuk mengambil sampel landak di ragunan, sekali lagi dia bilang gak usah! Biar dia saja yang ke M'sia menghantar sampel...usah membazir uang kakak katanya! Pendek kata sejak di Oki lagi dia begitu takut erisya membazir....apa yang dia ada , tak perlu erisya beli! Sebelum pulang, dia sempat bertanya pada erisya, " kepala abang besar gak? " Erisya kaget...naper lak? Rupanya dia ingin menghadiahkan ketayap barunya kepada suami!
Sesungguhnya erisya rindu nak bertemu 'adik' lagi...

13 comments:

  1. Salam erisya,

    Begitulah hakikatnya sekiranya kita bersikap positif

    ReplyDelete
  2. bertuah badan ada orang yang sanggup berkorban demi dia..hehee..mugnki ada hikmah kenapa hasrat untuk ke jakarta tertunda...faham2 jelah kann..hehee...sy juga berharap agar perancangan bulan mei untuk bersidang di bali tercapai...sama seperti erisya juga...

    ReplyDelete
  3. ajeem nak ke bali? wahhh bestnyer....erisya sedang usahakan nak ke bali juga. tunggu kebenaran dari pihak sana untuk mengambil sampel. erisya pernah ke sana..memang best! paling suka makan rendang padang di sana..sedapppp!

    ReplyDelete
  4. Hello Erisya Nor, selamat hari raya and all my best wishes.
    I love the food dishes in your previous posting. They look delicious and spicy seeing the colors.

    You keep well and have a great week, Lee.

    ReplyDelete
  5. erisya,

    ya.dalam perancangan universiti memang macam tu..ada persidangan antarabangsa bagi semua pemimpin mahasiswa...tarikh belum ditetapkan tapi memang bulan mei sebab masa tu cuti panjang kan..tapi dalam masa yang sama persatuan yang saya anggotai ada program delegasi pendidikan ke beijing selama 5 hari..jadi saya harap jadual tu tidka bertindih la..hehee..mencarut plak saya dalam blog erisya nii..hehee...

    ReplyDelete
  6. ajeem,

    wahhh best la dapat pi dua negara. dulu pernah cadang nak ke beijing..siap buat paspot lagi..namun last minute suami tak izin...dia kata tak sedap hati...rupanya SARS ! syukur dengar cakap suami :)

    burungbelatik, salam aidil adha :)

    ReplyDelete
  7. Pastinya bahagianya memiliki "adik" sejujur itu.....

    ReplyDelete
  8. rezeki :)

    mgkn boleh balas dgn cara lain di waktu lain :)

    ReplyDelete
  9. Hi Friend,Very Nice Post and blog,i like your blog.AND VISIT TO MY BLOG AND DROP ME A COMMENT TOO.PLZ ADD MY BLOG IN YOUR BLOG ROLL.THANKS
    http://www.googleadsensesystem.blogspot.com/
    http://www.indianstamilmasalas.blogspot.com/
    http://www.indianmasalamullu.blogspot

    ReplyDelete
  10. Batul tuh kak sakura, selain hend, erisya ada sorang lagi kawan, Lee....sudi membantu apa saja tanpa ada niat tersirat! Malah erisya kenal girlfren mereka berdua :)

    maksu, Hanya Allah yang boleh membalasnya :)

    Lusia , thanks but your blog is too hot :)

    ReplyDelete
  11. Erisya,

    Tabik la ngan suami ersiya..naluri cinta dan sayang dia terhadap erisya melebihi segalanya...nasib baik erisya dengar cakap suami,kalau tidak pasti erisya akan berkata,"padan muka erisya tak ikut cakap abang".(masih ingat apa suami erisya kata selepas jumpa bomoh tuu..hahaa).

    ReplyDelete
  12. Ajeem,

    sebab tuh tak berani engkar kata suami nanti kena tempelak huhuhu

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi singgah