Thursday, September 15, 2011

PENGAJARAN BARU

Alhamdulillah...hari ini mendapat pengajaran baru. Tanpa disengaja ianya keluar dari mulutnya sendiri. Dimana perkhabaran dusta telah disampaikannya pada KP. Kata dusta itu pula lahir dari mulut teman Erisya sendiri. Aneh bukan...kedua-duanya adalah teman yang makan bersama Erisya setiap hari! Yang menyatakan rindu tiap kali Erisya bercuti.

Erisya pun heran camner  tetiba saja lidahnya membuat pengakuan...pengakuan berani mati yang telah membunuh sebuah persahabatan.  Nasib baik lah masa tuh tak de panah petir guruh berdentum macam citer Hindi....maklum...terkejut! Wajahnya berubah ketika Erisya terangkan perkara sebenar bersaksikan nama Allah Yang Maha Melihat. Namun apalah gunanya Erisya clarify lagi sedangkan ianya telah sampai ke telinga KP. Nampaknya kata-kata seorang lagi tuh lebih dipercayai...tak pe lah. They deserve each other.

Anehnya Erisya tak rasa sedih langsung dengan kehilangan ini...cuma rasa diri ini dikhianati.  Hmm...apa-apapun syukurlah Allah membongkarnya melalui lidahnya sendiri...andaikata ada orang yang menyampaikannya pasti Erisya takkan percaya...tak mungkin percaya.

Alhamdulillah...syukur kerana selepas ini Allah pasti akan menghantar dua orang sahabat lain yang lebih baik sebagai ganti....hmmm mungkinkah yang berada di depan komputer ni ?


p/s:
 "BUKANLAH ORANG YANG KUAT ITU YANG PANDAI BERGUSTI TETAPI ORANG YANG KUAT ITU YANG (MAMPU) MENGENDALIKAN NAFSUNYA KETIKA MARAH"
H.R.Bukhari dan Muslim


Semoga Erisya akan terus kuat...

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi singgah