Monday, December 27, 2010

WELCOME TO THE FAMILY

Tepat jam 9.20 malam pada 18 hb Disember 2010 adik bongsu Erisya mendapat gelaran ayah...bagaikan mimpi... Si bocah cilik yang Erisya asuh dulu kini telah mempunyai anak perempuan. Kegembiraan menerima anak sedara baru membuatkan Erisya terlupa ulangtahun perkahwinan ...juga telah mengubat kedukaan kehilangan Aqil pada bulan yang sama. Semalam Erisya dah belikan 3 buah buku untuk Batrisya...malangnya tak sempat nak baca bersama sebab si baby asyik tidur jer....Tiap kali ke rumah neneknya Erisya hanya boleh menatap wajahnya yang lena dibuai mimpi....pantang dia membuka mata ....pasti Ersiya angkat agar selesa di ribaan mak cho nya! Seperti anak Erisya dulu, Batrisya juga tidak diajar tidur dalam buaian...tergolek jer atas tilam. Bukan kedekut nak beli buai tapi dulu Erisya banyak outstation...tak ke haru jika anak nak berbuaian di dalam hotel!



Foto-foto ini diambil ketika Batrisya baru 13jam menatap dunia.Meskipun anak sulung namun adik ipar mudah melahirkan. Masuk labour room kul 9 malam, kul 9.20 malam dah kuar baby! 20 minit jer! Memang mudah...berkat menjadi kesayangan ibu dan ibu mertua!


Tampak selesa bersalin di hospital swasta...cuma Erisya terkilan bila Batrisya tidak minum susu ibu...misi hanya beri susu botol! Oleh kerana Erisya tak pernah bersalin di hospital swasta...keadaan ini amat menghairankan....bukankah kolustrum penting untuk bayi? kenapa ibu tidak digalakkan menyusu sendiri? Selepas dipinta oleh adik barulah misi mengajar cara menyusukan anak. Keadaan amat berbeza di hospital kerajaan. Perkara pertama yang diajar misi adalah menyusukan bayi...memanglah penat sebab tak dapat berehat macam ibu-ibu di hospital swasta namun hati terasa puas melihat wajah anak yang dikandung selama 9 bulan sedang menyusu dalam dakapan. Ya tiap perkara ada pros n cons....mungkin ramai ibu2 yang lebih suka hospital swasta ..boleh berehat sepuas hati selepas bertungkus-lumus memerah tenaga untuk lahirkan anak ke dunia.



p/s: Selamat datang Nur Suri Batrisya..semoga akan menjadi anak, isteri dan ibu yang solehah!

2 comments:

  1. alahai...cute nye..
    congrats to adik kak erisya..

    ReplyDelete
  2. acu, TQ (bagi pihak adik) ... insyaAllah baby acu pun cute cam acu gak nanti :)

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi singgah