Tuesday, April 5, 2011

SAYONARA AWANG



Pada pukul 9 pagi tadi Erisya terima panggilan dari ex-supervisor. Panggilan yang seharusnya penuh ceria kerana harini, 05 April adalah besdei beliau.

Rupanya awang, si slow loris yang kami pernah pelihara telah hembuskan nafasnya yang terakhir. Begitu sudahnya nasib awang. Mati kerana sakit mulut. Sebetulnya tiap tahun Awang dapat penyakit ni...tak sangka pula membawa maut.

Menurut orang yang menjaganya, sehari sebelum pergi Awang asyik memandang mereka...seolah tahu dia akan pergi. hmm..macam orang pulak...dulu masa anak Ersiya nak pergi pun dia memandang Erisya lama...dan di saat itu juga Erisya tahu Aqil sedang mengucapkan selamat tinggal.

Dua minggu sebelum Awang sakit, Erisya pernah ditanya apakah bersedia babysit Awang sementara ada baby sitter yang baru. Erisya tak pasti kenapa penjaganya tak boleh memelihara Awang lagi. Namun Erisya tolak sebab kat rumah ada banyak kucing. Akhirnya Awang telah memilih untuk pergi jauh meninggalkan kami semua. Mungkin tak mahu menyusahkan penjaganya lagi.

.




p/s: Rest in peace Awang...kematian adalah penamat segala-galanya bagi mu, namun bagi kami kematian adalah permulaan sebuah perjalanan.

2 comments:

  1. dear kak sayang,
    sedih lak baca tentang pemergian awang nie :(

    *cantiknya mata awang...

    ReplyDelete
  2. Aku hanya menambahkan feed Anda ke favorit saya. Saya sangat menikmati membaca posting Anda.

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi singgah